Hvordan når vi spillere?
Mobilspill
Ca. 60% av Norges befolkning spiller mobilspill ukentlig og her finnes det mange spennende annonseringsmuligheter. Mobilen er vårt mest personlige device og vi spiller i snitt 30 minutter hver dag på tvers av befolkningen.
Det finnes mange ulike måter å markedsføre seg i mobilspill som bl.a. displayannonsering inne i selve spillene, eller med ulike typer av video- eller audioannonsering. Mobilspill er en fullskjermsopplevelse som gir høy oppmerksomhet.
Ingen ønsker å bli avbrutt av reklame, men i mobilspill kan annonsører gi spillerne en belønning i bytte mot å se en reklamefilm. Dette formatet heter rewarded video og er det mest foretrukne annonseformatet på tvers av alle aldre.
Rewarded audio fungerer på samme måte, men her blir det ikke stopp i spillet, men reklamen spilles av mens spillet fortsetter.
AtPlay har gjennom vår teknologi tilgang et enormt antall mobilspill av høy kvalitet og hjelper til med oppsett, gjennomføring og rapportering.
PC og konsoll
Når man spiller på PC eller Playstation/Xbox så er skjermene større og man spiller lengre økter. Undersøkelser viser at annonsørene beriker spillopplevelsen - det føles rett og slett mer ekte ut med ekte merkevarer i spillet. I den virkelige verden er vi nemlig vant til å se reklame utendørs i f.eks. bymiljøet og på sportsarenaer.
Det finnes en rekke muligheter for å bli eksponert også her i ulike display og videoformater. In-game display gir merkevarer muligheten til å bli en integrert del av spillene. Dette løfter spillopplevelsen for spillerne og gir god effekt for annonsørene.
Har du noen gang forsøkt å snakke til noen som spiller? Når man spiller er man helt oppslukt av det som er på skjermen. Denne oppmerksomheten viser seg også å tilfalle annonsørene.
AtPlay sørger for eksponering i de mest populære spilltitlene, såkalte AAA-spill.
E-sport
Globalt er e-sport blitt enormt og i deler av verden er det større en vanlig sport. Og som i vanlig sport er det både utøvere og tilskuere. Utøverne konkurrerer mot hverandre og tilskuerne ser dette oftest på stream, men også live-events hvor det kan være tusenvis i publikum.
For merkevarer finnes det mange muligheter til eksponering mot e-sport som eksponering i live-events og via stream, via profesjonelle e-sport lag eller spill-influencere.
Dette er en internasjonal arena men i Norge er det også egen liga for de mest populære spillene.
AtPlay har samarbeidspartnere både i norsk e-sport og med norske spill-influencere. Ta kontakt for å høre om hvilke muligheter vi har her.
Hvorfor er gaming relevant for din merkevare?
Bred dekning og bred målgruppe
Tvert i mot hva man kanskje tror så er gamere er en mangfoldig gruppe: gamere kommer fra alle samfunnslag og er ikke begrenset til en bestemt aldersgruppe, kjønn eller økonomisk status. Dette betyr at det er en rekke potensielle målgrupper for spillmarkedsføring.
Unik form for underholdning
Gaming tilbyr en unik form for underholdning: Gaming gir en grad av engasjement og interaktivitet som andre former for underholdning, som TV eller filmer, ikke kan matche.
En hurtig voksende kanal
Gaming er en raskt voksende bransje: Gamingindustrien forventes å generere over 200 milliarder dollar i inntekt i 2023. Dette gjør det til et attraktivt marked for bedrifter som ønsker å nå ut til en stor og engasjert målgruppe.
Vil du snakke om spillmarkedsføring?
Fyll inn navn og e-postadresse så kontakter vi deg!